Page 6 - Extraescolars 2020-2021
P. 6

PROPOSTA D'ACTIVITATS DE LLEURE EXTRAESCOLARS                                               PÀGINA 4








                                        PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA




                                        EDUCATIVA





              La programació i la robòtica educativa cada cop guanya més popularitat en l’acció educativa dels
              centres  educatius  donat  que  és  un  molt  bon  recurs  d’aprenentatge  que  potencia  el

              desenvolupament  d’habilitats  i  competències  d’una  forma  interdisciplinària  des  de  preescolar
              fins als cursos més elevats dels cicles formatius i la universitat.


              Molt  lluny  de  ser  una  simple  moda,  l’equip  de  Learn  It!  apostem  per  aquest  gran  sistema

              d’ensenyament i aprenentatge per a enriquir el temps de lleure dels infants amb l’objectiu de
              despertar les vocacions STEAM (Ciències, Tecnologia, Principis d’Enginyeria, Art i Matemàtiques)
              tot  desenvolupant  robots,  programant  drons,  creant  petits  maquinaris,  dissenyant  petites

              aplicacions amb SCRATCH a més d’iniciar-se amb el programari i maquinari de la impressió 3D.


              A més a més, l’ús dels robots programables com les Bee-Bots i els Zowies facilita que els més
              petits també puguin gaudir d’una estona de pensament computacional que reforçaran les seves

              capacitats matemàtiques, de pensament seqüencial i de lateralitat mitjançant el joc i l’interès cap
              a les noves tecnologies.


              A tall d’exemple, es proposa...
                        Crear una aplicació web i mòbil

                        Programar drons i superar petits circuits aeris
                        Connectar plàtans a un ordinador i transformar-los en les peces d’un teclat de piano

                        Muntar un artefacte teledirigit i programable
                        Dissenyar un robot funcional

                        Entendre el funcionament del programari i maquinari


              Si  vols  impulsar  l’aprenentatge  actiu  i  pràctic,  fomentar  la  cultura  emprenedora,  potenciar  les
              competències  de  cerca  de  solucions  creatives  i  desenvolupar  el  pensament  lògic  mitjançant
              l’experimentació amb tecnologia digital, aquesta és l'extraescolar que estaves buscant!
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11